o petitie poate salva vieti ?

This entry was posted on 15/12/2010 under experiente. Written by:

Sincer nu prea cred în petiţii online, consider că nu fac decât să adune o sumă de entuziaşti care întâmplător rezonează cu aceeaşi idee. Astăzi am primit pe mailul de la cooperativa un chain-letter cu o petiţie mai aparte. Este adresată CNADR şi doreşte să îi determine să instaleze parapeţi de beton în faimoasa curba în S de la Saftica. O să postez mai jos integral conţinutul mailului:

Bună ziua,

Mă adresez tuturor celor pe care îi cunosc şi care ştiu că tranzitează frecvent DN1. Am pus de asemenea în lista de distribuţie şi câteva adrese de e-mail ale unor reprezentanţi mass-media şi ai Poliţiei Rutiere Ilfov, poate vor da curs acestei iniţiative şi o vor promova dacă vor considera că merită promovată. Sunt convins că majoritatea cunoaşteţi problema pe care am să o expun, chiar dacă nu frecventaţi foarte des zona respectivă:

În urmă cu două zile, pe DN1 în curbă dublă de la ieşirea din localitatea Saftica (spre Ploieşti), a avut loc un accident în care au fost implicate 5-6 maşini. Nu ştiu dacă au existat victime însă în urmă cu o săptămână, în acelaşi loc, a avut loc un alt accident care s-a soldat cu victime. În zona respectivă se întâmplă frecvent asemenea accidente (aproape săptămânal) indiferent de sezon, ori de câte ori carosabilul este puţin umed sau este ceata. Majoritatea accidentelor se întâmplă datorită autovehiculelor care derapează şi pierd controlul direcţiei intrând pe contrasens.

DN1 este un drum extrem de aglomerat, unii dintre noi tranzitează zilnic această zonă, iar riscul de accident mortal este maxim în condiţiile în care se circulă cu viteza de autostradă fără a exista o delimitare solidă între sensurile de mers. Gândiţi-vă doar că pentru a evita un accident pe acest drum nu este suficient să conduceţi preventiv, ci trebuie să încercaţi să vă feriţi de cei de pe contrasens. Practic acest lucru este aproape imposibil… Consider că este neglijentă criminală din partea autorităţilor responsabile (în speţă CNANDR şi Ministerul Transporturilor), care după fiecare accident nu fac decât să numere victimele şi să poziţioneze la loc balizele din material plastic. Şi nu este singurul loc pe DN1 unde se întâmplă aşa ceva… Ar fi suficient să monteze în aceste zone parapeţi de beton, aşa cum au procedat tot pe DN1 în zona Pădurii Ciolpani. Soluţia aplicată acolo a redus considerabil numărul de accidente grave petrecute în zona respectivă.

Deşi nu mai cred de mult în “Moş Crăciun” şi ştiu că într-o societate ca a noastră pare ciudată această iniţiativă, m-am hotărât să încerc să clintesc măcar 1 milimetru “morile de vânt” după ce am văzut ce s-a întâmplat. Mai jos găsiţi un link către o petiţie online pe care am adresat-o către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Poate noul director al CN ADN va face ceva în viitorul apropiat. Ştiu că sunt foarte mici şansele de a se întâmpla ceva, însă merita măcar să luăm atitudine pt că plătim taxe peste taxe, cu zero beneficii.

După ce voi aduna cât mai multe semnături electronice, voi trimite această petiţie către CNANDR şi chiar către presa. Dacă mai cunoaşteţi şi alţi colegi/prieteni/cunoştinţe care tranzitează frecvent DN1, transmiteţi-le vă rog link-ul ataşat şi încurajaţii să semneze petiţia online. Am să vă ţin la curent cu evoluţia acestei iniţiative dacă vor exista ceva rezultate.

Puteţi de asemenea să trimiteţi un mesaj legat de această problemă către adresele de mail publice existente pe site-ul CNANDR : dirgen@andnet.ro, presa@andnet.ro

Eu fac naveta zilnică pe acest traseu de vreo 8 ani, am prieteni care se fâţâie pe Ploieşti – Bucureşti de prin 1997, ceea ce scrie mai sus este perfect adevărat. O sa treceti pe acolo si o să vă uitaţi atent – o să vedeţi o cruce pe margine şi la 100 m spre Tâncabeşti e locul unde a fost un mortal acum 3 ani şi nu l-a mai însemnat nimeni. De ce nu s-ar putea face la fel şi aici dacă tot s-a putut face acest lucru la Ciolpani ? Nu trebuie decât un pic de voinţă, n-au decât să îl vopsească pe beton în cea mai stridentă culoare de portocaliu posibilă. Dacă asta face posibil ca cineva să ajungă în viaţa la copilul lui e extraordinar şi cred că li s-ar rupe tuturor de politică.

Acum că ţi-am făcut capul calendar semnezi petiţia, da? 🙂



Securizare prin parapeti beton DN1 – Curba mortii “Saftica”

… şi da, săptămâna aceasta a avut loc un accident acolo, a fost implicată una din maşinile de la cooperativa noastră, maşina zdrenţe, colegul ok.

Va urma.



11 Comments to “o petitie poate salva vieti ?”

  1. Bacau Events says:

    Si eu tranzitez acea zona cel putin de 10 ori pe an.
    E foarte adevarat ce se scrie mai sus, in petitie!
    Acea curba in S este extrem de periculoasa, am vazut cum o masina a pierdut controlul si s-a lovit frontal de o alta tocmai pentru a nu risca ceva mult mai grav!
    Chiar ma intrebam cum de nu se discuta despre acest subiect pe net, dar l-am gasit aici 🙂
    Sa speram ca se va remedia situatia, altfel putem pierde foarte multe vieti acolo!

  2. articole copii says:

    Eu cred ca are dreptate.

  3. Jucarii pentru copii says:

    Chiar ma bucur ca am gasit acest subiect. In zona respectiva chiar trebuie luate masuri suplimentare de siguranta. Eu sper ca aceasta petitie sa aiba rezolvare. s-ar putea lua bani din fondurile de urgenta, ca chiar este!

  4. adidasi nike says:

    Sper ca cineva sa actioneze in urma acestor presiuni. Este o nevoie reala de ajutor. Este la fel de urgent ca si un incendiu. Sper sa ne ajute si presa, ca ea cantareste greu.

  5. La noi in tara mor mai multi oameni in accidente decat in operatiunile militare din Afganistan,din Irak!Inseamna ca noi suntem in plin razboi!

  6. Marius Dumitrascu says:

    Va multumesc pt sprijinul acordat acestei petitii. Se pare ca intr-un final vor monta parapetii de beton pe care i-am solicitat cu totii.

    Pe langa “spam”-ul trimis catre diverse “cooperative” (printre care si cea unde lucrez eu), am trimis petitia (sub alta forma, bineinteles) catre Guvernul Romaniei si Presidentie. De asemenea, pentru ca setea de senzational a presei sa fie folosita intr-o directie buna, am trimis mesajul catre diverse televiziuni si ziare. Au reactionat si deja sunt articole in presa despre acest subiect (PRO TV, Click, TVR pregateste un reportaj). Guvernul Romaniei mi-a raspuns pe 24.12.2010, comunicandu-mi ca solicitarea mea va fi rezolvata de catre CN ANDR, urmand a confirma catre Guvern si catre mine rezolvarea problemei.

    Sincer, nici eu nu credeam in petitii de acest gen, dar ce aveam de pierdut …
    Se pare ca am reusit totusi sa miscam putin angrenajul vechi si ruginit al Ministerului Transporturilor.

    Oricum, pana nu vad parapetii montati acolo, nu cred.

    Inca o data, va multumesc tuturor celor care ati sustinut lupta cu “morile de vant”.

    Cu stima,

    Marius Dumitrascu

  7. Acidofilus says:

    Nu cred ca petitiile astea conteaza pentur cineva care ia decizii privind viitorul nostru, chair nu inteleg la ce sunt utile.
    Eu nu am vazut nici un rezultat in urma sutelor de petitii

  8. Marius Dumitrascu says:

    Chiar si eu sunt de acord cu faptul ca nu are mare importanta o asemenea petitie online pentru cei care au puterea de decizie, insa are o valoare simbolica. Nu se pierde nimic, decat poate ceva timp. Sunt sute de petitii pe site-ul respectiv cu un impact si o importanta mult mai mare decat parapetii de beton de la Saftica. Majoritatea vor ramane fara rezultat pentru ca abordeaza o problema de fond ce nu se poate rezolva printr-o simpla petitie, ci prin reformarea unui intreg sistem. Deci sansele de reusita pe termen scurt sunt nule in astfel de cazuri.
    Problema abordata de mine e o problema cat se poate de simpla, nu rezolva problema de fond, insa are importanta pentru cei care trec zilnic pe acolo si pot fi posibile victime. Fondurile care pot fi alocate pentru rezolvarea ei sunt minime comparativ cu ce se cere in alte solicitari. Deci: sunt sanse sa se rezolve.
    Dar pentru a nu lasa rezolvarea problemei in seama unui gest simbolic am continuat “presiunile” offline, adica prin intermediul presei in primul rand si al celorlalte autoritati care pot crea presiuni asupra CN ANDR. Nu pot sa cred ca vor ignora o problema transmisa de “sus”. Am avut ocazia sa observ sistemul destul de bine si mjoritatea functionarilor publici reactioneaza la ordinele venite pe cale ierarhica cu o atitudine umila tipica de genul “Da, sa traiti !”, indiferent daca cererea pe care o primesc este normala sau nu. Din pacate aceasta atitudine sta la baza coruptiei. E o slabiciune a sistemului pe care insa putem sa o folosim si in interesul nostru si fara a apela la coruptie. E valabila in toate institutiile statului din Romania, fara exceptie.

    Mai am la activ inca o sesizare care transmisa pe cale ierarhica intre institutii a dus la sanctionarea disciplinara a unor functionari publici. Am mers pe acelasi tip de comunicare “offline”, deci sistemul functioneaza. Va garantez ca printre acesti functionari sunt si oameni care isi fac treaba bine. Pacat ca sunt extrem de putini si in general (fara a avea intentia de a jigni pe cineva) sunt cei cu varsta pana in 35 de ani. Majoritatea celorlalti sufera din pacate de microbul anilor petrecuti in Epoca de Aur si de multe ori nu este vina lor, ci a educatiei pe care au primit-o.