Good communication skills

This entry was posted on 07/11/2012 under amestecat. Written by:

In prezent, abilitatile de comunicare sunt un MUST.  Daca esti membrul unei echipe sau chiar liderul acesteia, alegerea corecta a cuvintelor si a limbajului in diferitele lui forme sunt esentiale in obtinerea  rezultatelor proiectate.

Dar, cati dintre noi au absolvit cursuri de specializare in “Comunicare si leadership”? Banuiesc ca nu multi. Noi exersam arta comunicarii de fiecare data cand avem ocazia: in trafic, la serviciu, la tigara, la cafea, in pauza de 10 minute pentru recreerea ochilor :), la masa, la intrarea si iesirea din companie. Dupa cum se observa, arta comunicarii este exersata cel mai mult la locul de munca, iar in majoritatea cazurilor subiectele abordate nu sunt legate de slujba.  Acum vin si te intreb: “cat de sigur este sa vorbesti despre tine la locul de munca?”

Tematica subiectelor dezbatute la serviciu difera in functie de cine le abordeaza. Partea masculina prefera subiectele legate de actiune cum ar fi fotbalul, schimbarea cauciucurilor de iarna, performantele noului aparat foto achizitionat, politica. Partea feminina dezbate mai mult subiecte personale, orientate spre sentimente – cum ar fi o noua relatie, copil sau un nou episod din ciclul “Ce mai gatim diseara”.  Daca unele subiecte sunt complet inofensive sau adevarate ponturi, altele pot fi de-a dreptul periculoase. 🙂

Probabil te intrebi ce risti daca vorbesti despre meciul de aseara cand nu are nici o legatura cu fisa postului. Ei bine, daca esti sustinatorul infocat al echipei de fotbal care a pierdut aseara doar pentru ca “arbitrul a favorizat echipa adversa” si daca te  înimeresti sa dezbati fazele discutabile cu un coleg care tine cu echipa castigatoare, atunci este foarte probabil ca discutia sa devina foarte personala si foarte incarcata negativ. Antipatiile tocmai castigate se vor prelungi si in activitatea de la locul de munca, buna colaborare fiind afectata.

Probabil te intrebi ce risti daca vorbesti in pauza despre copilul care tocmai s-a imbolnavit. Ei bine, toata povestea asta poate fi interpretata ca o afectare a capacitatii tale de concentrare in sensul diminuarii acesteia si ca o foarte probabila lipsa de la serviciu din cauza de concediu medical. Astfel, tocmai ai ratat proiectul la care visai de ceva timp pentru ca, desi erai cea mai calificata, nu vei fi capabila “sa ai o abordare sustinuta a proiectului”.

Asa ca, mare grija la subiectele dezbatute la locul de munca. Nu stii niciodata ce sens li se atribuie micilor tale istorisiri despre tine si familia ta.

Image courtesy of David Castillo Dominici / FreeDigitalPhotos.net



5 Comments to “Good communication skills”

  1. Sunt de acord cu tine ca in prezent abilitatea de a comunica este un must have ca sa zic asa insa observ ca oamenii nu prea se mai inteleg intre ei iar referitor la discutiile de la locul de munca depind foarte mult in ce relatii esti cu respectivii…oricum parerea mea este ca la munca ar trebui sa se lege prietenii si sa ne simtim cat mai liberi pentru ca pana la urma acolo iti petreci o mare parte din timp.

  2. In general merg pe principiul caruia la locul de munca nu trebuie sa se discute politica, fotbal sau probleme religioase. Din astea 3 se pot naste usor conflicte

  3. Cristi says:

    Razboiul intre suporteri, credinciosi si atei si oameni cu diferite conceptii nu o sa dispara niciodata. Iar de evitat e imposibil, cel mai usor ar fi sa inveti cum sa discuti pe temele respective

  4. Ionut says:

    @ Cristi: Eu totusi sper la ziua in care nu vom mai avea pica pe altii ca sunt negrii, ca sunt suporterii echipei rivale, ca sunt de alta religie sau ca existe alte diferente intre noi.

  5. hisssoft says:

    Salut , pentru cei care fumati sau vreti sa renuntati la fumat va recomand un magazin de tigari electronice foarte bun http://dmarket.ro/

    Model tigara electronica: tigara electronica ego-t, tigari electronice e-health, pareri tigara electronica